Din peste 10.000 de camere hoteliere, adica 3,5% din capacitatea totala de cazare a Romaniei, detinute de cinci dintre cei mai mari proprietari de hoteluri din tara, doar 27% sunt camere dezvoltate de la zero, restul fiind camere din hoteluri construite inainte de Revolutie si care au fost cumparate in special in perioada privatizarilor.
Care a fost strategia dupa care Josef Goschy, George Copos, Radu Enache, Mohammad Murad si Ionut Negoita si-au dezvoltat afacerile in industria ospitalitatii?
"Toate hotelurile pe care le am sunt construite inainte de Revolutie si sunt cumparate de la stat, de la persoane fizice sau de la SIF Transilvania. Nu am avut intentia, pe parcursul acestor ani, sa fac un hotel de la zero. M-am gandit doar sa cumpar hoteluri, iar dupa ce le-am cumparat a trebuit sa le renovez", a declarat Josef Goschy, proprietarul lantului de hoteluri Unita Turism, cu afaceri de 11 milioane de euro anul trecut. Fost broker de asigurare in Germania, dar si un impatimit al bursei, Josef Goschy s-a intors in 1990 in Romania cu aproape sase milioane de marci germane si a inceput sa cumpere proprietati imobiliare. Dupa un exit in asigurari, prin vanzarea companiei Unita, Goschy si-a construit imperiul de 3.500 de camere in turism. La aproape 70 de ani, omul de afaceri cumpara primul hotel in Orsova, hotelul care practic l-a determinat sa creeze un lant de 25 de unitati.
Cheltuieli cu 30% mai mici cu renovarea decat cu dezvoltarea de la zero
Goschy sustine ca renovarea unui hotel implica cheltuieli mai mici comparativ cu dezvoltarea unui hotel de la zero. "Mi-am dezvoltat lantul hotelier prin achizitii. Toate hotelurile pe care le-am cumparat au avut nevoie de reparatii si lucrari de modernizare", a spus el. In prezent, omul de afaceri timisorean vrea sa modernizeze unitatile hoteliere Belvedere, Amfiteatru si Panoramic d