Razvan Beschea (35 de ani) a cunoscut gustul antreprenoriatului la inceputul anilor ’90, cand in cateva luni de zile reusea sa stranga din comertul cu baterii de ceas aduse din Turcia aproximativ 6.000 de dolari, echivalentul unei garsoniere la vremea respectiva. In 2004 a lansat brandul de electrocasnice Albatros, care in prezent detine o pondere de circa 80% dintr-un business evaluat la peste 3 mil. euro.
Absolvent al Facultatii de Management din cadrul ASE si un doctorat in economie, Razvan Beschea a inceput, la varsta de 17 ani, sa aduca televizoare second-hand din Germania, pe vremea cand RTC si Altex se dezvoltau pe aceasta nisa de business. Inainte de aceasta experienta, Beschea pleca in Turcia, alaturi de un prieten, de unde aducea baterii de ceas. In 1990 ajunsese sa castige de zece ori mai mult salariul pe care mama sa il avea ca inginer chimist.
Ulterior, dupa un experiment esuat in zona transporturilor, Razvan Beschea (foto) a demarat business-ul Albatros pe o piata cu concurenta interna (Tehnoton si Albalux) si externa (Daewoo). Investitia initiala s-a ridicat la aproximativ 40.000 euro. La inceputul, portofoliul era alcatuit din doar doua modele de masini de spalat semiautomate, in prezent acesta cuprinzand 90 de produse din diverse categorii, numarul acestora putand creste pana la 100 de produse in acest an.
“Una din problemele cu care ne-am confruntat la inceput a fost capitalul foarte mic raportat la ne propuneam sa facem. Si in al doilea rand eram necunoscuti in piata si trebuia sa promovam brandul, coroborat cu o oarecare lipsa de incredere. Brandul Albatros nu a fost cel mai ieftin ca pret, ci a fost de la inceput pozitionat ca si convenabil”, povesteste Beschea.
Daca in 2004, Albatros a vandut 5.000 de bucati din cele 4 modele de masini de spalat semiautomate existente la vremea respectiva, ajungand in decembrie 2009 sa