Legislaţia muncii poate dezavantaja companiile care sunt nevoite să renunţe la oameni în perioadă de criză, din cauză că este gândită pentru alte vremuri.
Codul muncii ridică probleme pentru profesioniştii din departamentele juridic şi de resurse umane, întrucât există o discrepanţă între realitatea relaţiilor de muncă de astăzi şi prevederile Codului muncii. Aceasta este una dintre concluziile seminarului organizat săptămâna trecută de Business Review, în parteneriat cu bpv Grigo rescu, KPMG România şi Salans.
„Criteriile sociale sunt extrem de importante, însă performanţa ar trebui să conteze mai mult în Codul muncii, din perspectiva aspectelor legate de concedieri", a precizat Silvia Radu, Governmental Programs Executive - IBM România.
Anca Grigorescu, partener fondator bpv Grigorescu, a declarat: „În ceea ce priveşte legislaţia muncii, din perspectiva flexibilităţii contractelor de muncă la angajări şi a încetărilor acestora, se impun anumite măsuri de modificare a pachetului legislativ privind Codul muncii". „Pe lângă flexibilitate, şi performanţa este o noţiune care ar trebui ridicată prin lege la nivel de principiu, atât în sectorul privat, cât şi în cel public", a completat Anca Grigorescu.
Mihaela Buzilă, Advisory Director în cadrul KPMG România, a punctat că, deşi rata şomajului a scăzut în aprilie 2010 faţă de martie 2010 de la 8,39 la 8,07%, totuşi, faţă de aprilie 2009, este o creştere de la o rată a şomajului de 5,7%.
„Nu cred că au fost domenii neafectate de criză. Cele mai mari 20 de companii din România au desfiinţat 20.000 de locuri de muncă. Cea mai mare pondere a provenit din domeniul construcţiilor, urmată de domeniul industriei şi de cel bancar. Retailul şi call-centerurile au fost domenii excepţie, care au înregistrat un traseu pozitiv. În total însă, în 2009 s-au creat aproximativ 10.000-11.000 de