Reteaua de hipermarketuri Real Romania, detinuta de grupul german Metro, si-a majorat capitalul social cu 50 mil. euro, resursele putand acoperi investitiile in doua magazine noi.
De la inceputul anului, compania a deschis o singura unitate, in zona Policolor din Bucuresti, anuntand finalizarea unor investitii de 23 de milioane de euro.
Urmatorul proiect de extindere ar putea fi inaugurat la sfarsitul lui 2010 sau inceputul anului viitor, potrivit reprezentantilor retailerului, care insa nu au dat detalii despre localizarea acestuia.
In acest an, extinderea Real la nivel local va fi sustinuta, cel mai probabil, tot de catre resursele financiare ale companiei-mama din Germania, in conditiile in care reprezentantii Real Romania estimau ca reteaua va trece pe profit in 2010.
Compania a raportat pierderi de 55 mil. euro pe 2008, la o cifra de afaceri de 718 mil. euro, conform datelor de la Ministerul de Finante.
2010 este primul an in care operatorul isi reduce semnificativ ritmul de expansiune la nivel local, cu 1-2 proiecte finalizate, fata de 4 deschideri in 2009 si un ritm de 6-8 inaugurari atins in primii ani de la lansarea pe piata romaneasca. Cu toate acestea, francezul Michel Lamoot, directorul general al Real Hypermarket Romania, declara recent ca de anul viitor reteaua va reveni la ritmurile de extindere cu 4 unitati noi pe an.
Doar in Capitala, germanii au anuntat ca ar putea dubla investitiile, cu alte cinci proiecte de extindere in zonele de la marginea orasului.
Real este a doua divizie adusa de Metro pe piata locala dupa reteaua Metro Cash & Carry, lansata in Romania in anul 1996.
Desi in acea perioada retailerii straini ocoleau Romania din cauza puterii de cumparare reduse si a instabilitatii mediului economic, reteaua Metro a adus profit grupului german in doar doi ani de operare la nivel local, cu vanzari med