Piaţa auto românească a urcat în aprilie cu cinci poziţii în UE după înmatriculările de autoturisme noi, de pe locul 23 (în martie) până pe 18, însă constructorul autohton Dacia a început să înregistreze scăderi în Europa din cauza încheierii programelor "rabla" din mai multe state membre. Astfel, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi din România a crescut de la 4.027 în martie la 8.875 în aprilie, cifre care avansează piaţa locală cu cinci locuri în UE
Piaţa auto românească a urcat în aprilie cu cinci poziţii în UE după înmatriculările de autoturisme noi, de pe locul 23 (în martie) până pe 18, însă constructorul autohton Dacia a început să înregistreze scăderi în Europa din cauza încheierii programelor "rabla" din mai multe state membre.
Astfel, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi din România a crescut de la 4.027 în martie la 8.875 în aprilie, cifre care avansează piaţa locală cu cinci locuri în UE faţă de martie, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Cifrele anunţate luni de ACEA au fost prezentate anterior de Direcţia Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), Constantin Stroe, a explicat atunci că evoluţia este rezultatul programului "Rabla".
Comparativ cu luna aprilie a anului trecut, numărul înmatriculărilor din România a scăzut însă cu 19,7%, de la 11.052 la 8.875 de autoturisme, se mai arată în comunicatul ACEA.
La nivelul primelor patru luni ale anului, pe piaţa auto românească s-au înregistrat cu 56% mai puţine înmatriculări de maşini noi decât în acelaşi interval al anului trecut, de la 40.178 la 17.694 de unităţi, aceasta fiind, procentual, cea mai puternică scădere din UE.
Cota de piaţă a Daciei a scăzut la 1,7%
În Uniunea Europeană, numărul înmatriculărilor