Are doar 16 ani, dar a ştiut întotdeauna ce vrea să facă. Nici colegii lui de clasă nu ştiu că Neluţu, aşa cum îi zic prietenii, este deja campion naţional la Rally Cross şi vrea să devină cel mai bun pilot de raliuri din lume.
La nici cinci ani s-a urcat prima dată singur la volan. „Nu-mi aduc aminte foarte bine, însă nu pot să uit maşina. Un Land Rover Defender. Eram undeva pe un câmp dechis, lat, şi era iarnă. Atât ţin minte, îţi dai seama ce concentrat eram", povesteşte Neluţu.
Ioan Boroş este elev în clasa a 10-a la Grupul Şcolar „Gheorghe Şincai", din Târgu-Mureş. „Am ales acest liceu tocmai pentru că este, practic, o şcoală de mecanică, nu neapărat o şcoală de studii medii. Ori, de mecanică am nevoie pentru a-mi urmări visul: acela de a deveni campion naţional la raliu", spune Neluţu. Tăcut, modest şi calculat, Neluţu Boroş este genul tipic de ardelean care tace şi face.
Aşa s-a întâmplat la vârsta de nouă ani, când a participat pentru prima dată la o cursă de iniţiere în rally cross, un sport destul de nou în România, făcut pentru cei care vor să se iniţieze în cursele cu maşini. „Primul concurs a fost un concurs de iniţiere, unde au participat mai mulţi băieţi de vârsta mea. Aveam nouă ani şi nu-mi amintesc să fi fost nimic deosebit decât maşina. Aveam un Volvo 740 turbo diesel, cât un autobuz. Avea cinci metri maşina aia", povesteşte Neluţu, care a trecut atunci primul linia de sosire.
S-a obişnuit cu maşinile şi cu podiumul
Un an mai târziu a venit şi primul concurs oficial de rally cross. Concursul s-a ţinut la Piteşti, iar Neluţu Boroş a ieşit al doilea după ce a concurat pe o Dacie sport. În urma acestui rezultat, tatăl său, Ioan Boroş, l-a legitimat la clubul Automoto Iseco. Clubul s-a afiliat apoi Federaţiei Române de Automobilism, iar Neluţu a devenit pilot profesionist şi participă de atunci la