Poiana este singura marcă românească în top 10
Coca-Cola, Milka şi Jacobs Kronung, cele mai cunoscute
România este slab reprezentantă în ierarhia celor mai puternice branduri pe plan local, companiile străine dominând clar primele 20 de poziţii din clasament, în timp ce în primele 10 cele mai puternice mărci, Poiana este singura "emblemă" autohtonă.
Într-un top al celor mai puternice branduri din România, întocmit de B&P Brandivia şi GfK România, Coca-Cola deţine prima poziţie, a doua marcă din clasament este Milka, iar Jacobs Kronung completează podiumul. Poziţiile a patra şi a cincea sunt ocupate de Orange, respectiv Ariel.
"Orice brand puternic are o comunitate colectivă şi cu toţii suntem membri ai mai multor comunităţi de branduri. Avem tendinţa să folosim anumite produse şi sunt altele de care ne ferim. Suntem fani declaraţi ai anumitor mărci de ciocolată, în timp ce altele nu ne plac deloc, şi avem încredere în anumite branduri de telefoane, dar nu în altele", afirmă, într-un comunicat remis redacţiei, realizatorii studiului Brand Community Power Model.
Imaginea, mai importantă pentru consumatori decât utilitatea unui produs
Specialiştii de la B&P Brandivia şi de la GfK România au aflat în ce fel utilizatorii produselor şi serviciilor sunt diferiţi sau se aseamănă unii cu ceilalţi, cum se construiesc aceste comunităţi şi care sunt factorii care le influenţează.
"Oamenii sunt adesea mai interesaţi de legăturile sociale care derivă din afilierea la un anumit brand decât de brandul în sine sau de caracteristicile sale strict raţionale, funcţionale. Pentru a construi şi a menţine comunităţi de brand puternice, companiile trebuie să înţeleagă nu doar nevoile individuale ci, din ce în ce mai mult, şi pe cele sociale ale publicurilor lor. Succesul unui brand depinde în tot mai mare măsură de felul în c