Orice brand puternic are o comunitate colectivă şi cu toţii suntem membri mai multor comunităţi de branduri. Avem tendinţa să folosim anumite produse şi sunt altele de care ne ferim. Suntem fani declaraţi ai anumitor mărci de ciocolată, în timp ce altele nu ne plac deloc şi avem încredere în anumite branduri de telefoane, dar nu în altele. Specialiştii de la B&P Brandivia şi de la GfK România au aflat în ce fel utilizatorii produselor şi serviciilor sunt diferiţi sau se
Orice brand puternic are o comunitate colectivă şi cu toţii suntem membri mai multor comunităţi de branduri. Avem tendinţa să folosim anumite produse şi sunt altele de care ne ferim. Suntem fani declaraţi ai anumitor mărci de ciocolată, în timp ce altele nu ne plac deloc şi avem încredere în anumite branduri de telefoane, dar nu în altele. Specialiştii de la B&P Brandivia şi de la GfK România au aflat în ce fel utilizatorii produselor şi serviciilor sunt diferiţi sau se aseamănă unii cu ceilalţi, cum se construiesc aceste comunităţi şi care sunt factorii care le influenţează.
Coca-Cola deţine prima poziţie în topul celor mai puternice branduri din România, potrivit rezultatelor Brand Community Power Model, studiul derulat de B&P Brandivia şi GfK România. A doua marcă din clasament este Milka, urmată de Jacobs Kronung. Poziţiile a patra şi a cincea sunt ocupate de Orange, respectiv Ariel.
Coca-Cola se dovedeşte a fi brandul cu cea mai puternică comunitate în România, fiind îndeaproape urmat de Milka şi Jacobs Kronung. Majoritatea mărcilor din Top 10 activează în domeniul bunurilor de larg consum, 3 dintre ele fiind mărci de răsfăţ - cafea şi ciocolată. Singurele excepţii sunt principalii jucători din telecom prezenţi pe piaţa locală – Orange, aflat pe locul 4 şi Vodafone, pe poziţia 10.
Mărcile din domeniile auto sau financiar reuşesc să se plaseze doar în partea a doua a top