Coca-Cola, Milka si Jacobs figureaza la varful clasamentului celor mai puternice 40 de branduri, realizat de B&P Brandivia si GfK Romania.
Studiul, denumit Brand Community Power Model, a evaluat brandurile din perspectiva comunitatilor create in jurul marcilor.
"Reusita unui brand depinde in tot mai mare masura de felul in care acesta reuseste sa creeze si sa dezvolte comunitati puternice de consumatori", a afirmat Cosmin Alexandru, Managing Partner al companiei B&P Brandivia.
In top 10 au intrat si operatorii de telefonie mobila Orange si Vodafone, in timp ce Dacia, cea mai vanduta masina romaneasca, o marca ce asigura 10% din exportul Romaniei si inregistreaza vanzari anuale de peste 2 miliarde de euro, se situeaza pe locul 21 in clasament.
"Dacia este brandul cel mai puternic din industria auto, iar BCR, brandul cu cea mai puternica comunitate din sectorul financiar si ocupa pozitia 24 in clasament", se arata intr-un comunicat transmis de GfK.
Studiul a acoperit patru sectoare mari: bunurile de larg consum, piata auto, telecom si sectorul financiar, iar majoritatea marcilor evaluate au fost selectate din randul brandurilor cu cele mai mari bugete de promovare in 2009.
La nivel local sunt foarte putine companii care realizeaza clasamente ale brandurilor. Printre cele care au investit intr-un astfel de proiect se numara si Brandient, companie care a realizat topul 50 al brandurilor romanesti in functie de valoarea financiara a acestora. In varful clasamentului se afla Dacia, BCR si BRD-Groupe Société Générale.
Coca-Cola, Milka si Jacobs figureaza la varful clasamentului celor mai puternice 40 de branduri, realizat de B&P Brandivia si GfK Romania.
Studiul, denumit Brand Community Power Model, a evaluat brandurile din perspectiva comunitatilor create in jurul marcilor.
"Reusita unui brand depinde in tot mai mare masura