Piața media din R. Moldova a evoluat în ultima perioadă. Un rol important îl joacă lansarea celor două televiziuni de știri – Publika TV și Jurnal TV.
Logic că ambele televiziuni sunt pe minus. Așa e la început de cale. Problema este că piața de publicitate este prea mică pentru a permite ca, în următorii ani, posturile tv să devină profitabile. Cu toate acestea, avem nevoie de ele ca de aer. Nu mă refer la politicieni, care au acum mijloace suplimentare unde să-și promoveze mesajele politice, ci la noi, cetățenii R. Moldova, care putem vedea în direct ce se întâmplă în viața publică și urmări mai multe puncte de vedere.
Ce facem?
1. echilibrarea pieței de publicitate. Rușii produc show. Mult show. Și de calitate. Iar Prime retransmite televiziunea publică rusă Pervîi kanal, are o audiență nebună și încasează în buzunar mai mult de jumătate din totalul veniturilor din publicitatea tv. Oamenii din domeniu știu mai bine ce trebuie de făcut pentru a redresa situația. Vizibil este că avem nevoie de statistici de rating credibile, legislație anti-monopol și reguli de joc unice pentru toți actorii tv de pe piață.
2. miliardele UE și SUA să genereze creștere economică. Avem nevoie de economie. Una funcțională. Acum, economia Moldovei este “pe burtă”. Cert este că, fără sprijin extern, ne-am mișca mult mai greu. Există speranța ca fondurile alocate de UE și SUA pentru următorii ani vor genera creștere economică. Asta ar însemna creșterea volumului de publicitate.
E greu să obținem precondițiile de mai sus, dar nu imposibil. Important să păstrăm cursul corect de dezvoltare a țării. Și asta depinde de fiecare dintre noi.
Piața media din R. Moldova a evoluat în ultima perioadă. Un rol important îl joacă lansarea celor două televiziuni de știri – Publika TV și Jurnal TV.
Logic că ambele televiziuni sunt pe minus. Așa e la început de cale.