Tarom si Lufthansa, doua dintre cele mai mari companii aeriene prezente in Romania, fac parte din categoria angajatorilor care reusesc sa-si mentina o fluctuatie de personal scazuta, indiferent de contextul economic. De ce?
Gabriela Bordea lucreaza de aproape 40 de ani in cadrul Tarom, cel mai important operator aerian de pe piata locala, de-a lungul carierei fiind in toate diviziile din departamentele de marketing si vanzari ale companiei. Incepand de anul trecut, Bordea este director de marketing si vanzari al Tarom, dupa ce anterior a lucrat ca sef al departamentului de vanzari si a fost reprezentantul companiei in mai multe orase precum Tel Aviv, Bruxelles sau Paris, vreme de mai bine de 20 de ani.
Companiile aeriene sunt printre angajatorii cu cei mai fideli angajati, specializarile si strategiile de bonusare aferente joburilor in acest domeniu fiind suficiente pentru ca angajatii sa nu se reprofileze profesional.
Libertatea oferita angajatilor, discounturile la calatoriile cu avionul, investitiile masive in training sau mentinerea aceluiasi nivel salarial intr-un an dificil sunt printre principalele modalitati prin care conducerea gigantului aerian german Lufthansa reuseste sa-si motiveze cei peste 100.000 de angajati si sa se asigure ca afacerea continua "in familie".
Ludwig Kilcheit, 70 de ani, si-a petrecut aproape trei sferturi din viata in cadrul Lufthansa. Desi a iesit la pensie, nu pierde nicio ocazie pentru a analiza structura noilor motoare de avion iesite pe piata si sa le compare cu cele proiectate de pe vremea cand era angajat. De profesie inginer, Kilcheit si-a inceput cariera in Lufthansa in 1962, cand avea 22 de ani, moment la care nu stia ca isi va petrece urmatorii 48 de ani in cadrul aceluiasi angajator. Fiul sau de 41 de ani i-a urmat pasii si a devenit tot inginer in cadrul Lufthansa.
"Imi amintesc ca inc