Desi Franta ocupa locul al doilea in topul tarilor din Europa, Orientul Mijlociu si Africa luate in calcul de retaileri pentru a se extinde in acest an, numarul vizitatorilor in continua scadere din centrele comerciale a pus pe ganduri multi jucatori, extinderea acestora fiind tot mai dificila, arata un raport al comaniei de consultanta imobiliara CB Richard Ellis.
“Traficul inregistrat anul trecut de mall-urile din Paris a scazut cu 3,7% fata de anul 2008 si doar in lunile ianuarie si februarie numarul vizitatorilor a fost in usoara crestere. In plus, trebuie sa recunoastem ca unele din centrele comerciale deschise recent nu au avut evolutia asteptata”, se arata in comunicatul CBRE.
Cu toate acestea, Franta s-a clasat pe locul al doilea topul primelor 56 tari din Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA) luate in calcul de marii jucatori din retail pentru a extinderea planificata in acest an, fiind depasita doar de Germania. Circa 44% dintre retailerii care au anuntat sa se vor extinde in cursul acestui an au pus Franta pe lista prioritatilor.
Cererea retailerilor este ridicata pentru spatiile din centrele comerciale aflate in orasele din Franta cu potential ridicat de cumparare. In ceea ce priveste spatille stradale, retailerii prefera magazine cu suprafate cuprinse intre 150-200 mp, insa astfel de spatii sunt greu de gasit in Paris din cauza arhitecturii cladirilor.
Pe principalele artere comerciale din Paris, chiriile pot ajunge pana la 10.000 euro/mp/an. In ceea ce priveste chiriile din centrele comerciale, acestea variaza intre 700 si 1.400 euro/mp/an, insa pot ajunge si la 2.000 euro/mp/an.
Spre comparatie, cele mai mari chirii pentru centre comerciale in Bucuresti sunt cuprinse intre 70-85 euro/mp/luna, in timp ce spatiile stradale de pe cele mai importante artere comerciale atrag chirii cuprinse intre 60-70 euro/mp/lu