Presa franceză salută din nou cu entuziasm filmele româneşti prezentate la Festivalul Internaţional de la Cannes, în secţiunea paralelă "Un Certain Regard". O jumătate de pagină în ziarul Le Monde, aproape trei pagini în Liberation - filmul românesc provoacă din nou emoţie şi interes la Cannes, datorită regizorilor Cristi Puiu şi Radu Muntean.
Presa franceză salută din nou cu entuziasm filmele româneşti prezentate la Festivalul Internaţional de la Cannes, în secţiunea paralelă "Un Certain Regard".
O jumătate de pagină în ziarul Le Monde, aproape trei pagini în Liberation - filmul românesc provoacă din nou emoţie şi interes la Cannes, datorită regizorilor Cristi Puiu şi Radu Muntean. Mai este aşteptat însă şi filmul "Autobiografia lui Nicolae Ceauşescu", semnat de documentaristul Andrei Ujică.
Despre "Aurora", realizat de Cristi Puiu şi "Marţi, după Crăciun", realizat de Radu Muntean, cronicarul ziarului Le Monde scrie că sunt două incursiuni în realismul negru al filmului românesc. "Spiritul acestor filme a ştiut să seducă prin realismul lor trivial, prin critica sa nemiloasă a aspectelor delirante ale societăţii, prin gustul său pentru dezastrul macabru şi prin sensul său al absurdului", se arată în ziarul citat.
Numai cuvinte bune, deci, deşi propunerile cinematografice ale acestor tineri regizori români dau în continuare frisoane la Cannes. Criticul care semnează acest articol, Jacques Mandelbaum recurge chiar la o expresie mai puţin frecventă, pentru a-şi exprima admiraţia : "ces diable de Roumains", spune el, ceea ce s-ar putea traduce prin "aceşti români daţi dracului".
În ziarul Liberation, Philippe Azoury arată că noul val românesc s-a impus deja şi acum profesioniştii celei de-a şaptea arte aşteaptă în fiecare an noile filme ale românilor. Când Cristian Mungiu a obţinut recompensa supremă la Cannes, în 2007, pentru "Patru luni,