* Teatrul "Maria Filotti" a impresionat publicul bucureştean cu unul dintre cele mai scumpe şi mai pretenţioase spectacole create la Brăila * actorii brăileni au realizat un adevărat maraton artistic, evoluând în două reprezentaţii consecutive
* ei au cucerit publicul şi l-au purtat, după ei, în şapte spaţii din clădirea Teatrului de Comedie din capitală
Debut în forţă al Festivalului Comediei Româneşti, sâmbătă seara, la Teatrul de Comedie din capitală. Actorii de la "Maria Filotti" au deschis seria de evenimente teatrale cu unul dintre cele mai pretenţioase spectacole create vreodată la Brăila. "Identităţi", spectacolul pus în scenă de Victor Ioan Frunză după 7 piese scurte de Dumitru Solomon, i-a pus la grea încercare atât pe organizatorii festivalului care au trebuit să ofere spaţiile necesare unei producţii itinerante şi transportul de la Brăila al unei recuzite impresionante, cât şi pe cei cinci actori brăileni - Alin Florea, Monica Zugravu - Ivaşcu, Marcel Turcoianu, Silvia Tariq, Radu Micu - care şi-au jucat cele peste 20 de roluri, în două reprezentaţii consecutive, de la orele 18.00 şi 21.00, pe o vreme nu tocmai prietenoasă. Patru ore de teatru brăilean au transformat, aşadar, clădirea Teatrului de Comedie şi prima seară a unui festival de anvergură într-o redută cucerită de desantul artistic al "Mariei Filotti".
Fără a fi o comedie în adevăratul sens al cuvântului, ci, mai degrabă, o colecţie de destine dramatice prezentate într-o cheie tragi-comică, "Identităţi" mai întâi a contrariat publicul înghesuit în gangul clădirii din centrul vechi al Bucureştilor, apoi l-a cucerit iremediabil purtându-l prin sălile de teatru ca pe un cortegiu suprarealist, trăirile şi reacţiile spectatorilor metamorfozându-se caleidoscopic după fiecare din cele şapte piese. Nu întâmplător am spus "cortegiu" - spectacolul regizat de Victor Ioan Frunză poartă, dinc