Dacia se situează pe locul al doilea în România într-un top al companiilor responsabile realizat de B&P Braun & Partners. În clasamentul pentru Europa Centrală şi de Est, Dacia se află pe locul 23 din 100.
Responsabilitatea socială corporativă (CSR – Corporate Social Responsibility) nu este un simplu exerciţiu de imagine, ci o decizie strategică de management care contribuie la performanţa generală a unei companii. Evaluarea B&P Braun & Partners se intitulează „CSR 24/7” şi a avut în vedere cele mai mari companii după cifra de afaceri de pe piaţa românească, dar şi din ţări precum Austria, Ungaria şi Polonia.
Metodologia clasamentului „CSR 24/7” a urmărit 7 domenii: transparenţă, guvernanţă corporativă, relaţia cu părţile co-interesate (stakeholders), responsabilitatea faţă de mediul înconjurător, responsabilitatea economică, relaţia cu societatea civilă şi politica de resurse umane. Analiza a fost realizată pe baza informaţiilor publice existente pe site-urile oficiale al companiilor şi evidenţiază importanţa aspectelor sociale, de mediu şi economice în cadrul strategiei de management a corporaţiilor.
„Ne-am bucurat să vedem că Dacia a crescut în acest clasament faţă de anul trecut, de la 21% la 50%, înregistrând cea mai bună evoluţie. Rezultatul se datorează unei transparenţe şi responsabilităţi economice crescute, unei mai bune guvernanţe corporative şi datorită existenţei unei strategii de mediu prezentate şi pe site-ul companiei”, a declarat Diana Enache, consultant B&P Braun & Partners.
Rating-ul „CSR 24/7” este un produs dezvoltat de către B&P Braun & Partners pentru a arăta performanţa responsabilităţii sociale corporative a companiilor pe baza informaţiilor publice disponibile tuturor părţilor co-interesate în limba locală. Metodologia rating-ului are la bază standardele Accountability, indicatorii Glo