Filiala locala a producatorului chinez de PC-uri Lenovo estimeaza ca isi va creste cota de piata in Romania pana la 10% anul acesta, de la 7,9% la finele lui 2009, pe masura ce compania adreseaza din ce in ce mai puternic segmentul consumer. Afirmatia vine dupa ce compania si-a redus vanzarile cu 50% pe primul trimestru, conform lui Aurel Netin, manager al filialei locale a Lenovo.
"Scaderea pe primul trimestru nu este grava, avand in vedere ca pe primul trimestru al lui 2009 am castigat o licitatie destul de mare, iar in trimestrul trecut nu s-a intamplat asta. Romania nu este o piata matura, predictibila. Cand va deveni, aceste licitatii nu vor mai conta atat de mult in evolutia companiilor", spune Aurel Netin.
"Economia scade, deci si vanzarile de laptopuri de business se reduc", a spus Aurel Netin, general manager pentru Romania si Republica Moldova al Lenovo.
In prezent, ponderea laptop-urilor de business acopera circa 40%, in timp ce laptop-urile mai putin rapide, adresate segmentului consumer, detin 60% din vanzarile Lenovo in Romania. "Ponderea business a scazut, este normal". Lenovo a intrat mai puternic anul trecut pe piata consumer.
Totodata, inca un factor care a dus la reducerea vanzarilor laptop-urilor de business o reprezinta faptul ca linia demarcatoare dintre produsele adresate afacerilor si cele adresate entertainmentului s-a subtiat. "Diferentele de pret nu mai sunt atat de mari si nici performantele nu mai difera in mod esential", explica Netin. "Targetul nostru este ca in 2010 sa atingem o cota de 10% din piata".
El considera ca netbook-urile nu se mai bucura de atat de mult succes ca in ultimii doi ani, "intrucat oamenii au inteles ca acestea sunt totusi limitate, nu ofera prea multe posibilitati de entertainment sau performante, viteza. De asemenea, consider ca nici tabletele PC de care se v