"Vodafone" România a înregistrat în anul fiscal 2009/2010, încheiat la 31 martie, o scădere cu 25% a profitului înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizări (EBITDA), la 396 milioane euro, la venituri totale mai mici cu 21%, de 921,5 milioane euro.
În acelaşi timp, veniturile din servicii au coborât cu 20% în anul încheiat în martie, până la 891,4 milioane euro, se arată într-un comunicat al operatorului telecom. EBITDA ca procent din venituri a fost de 43% în perioada analizată. "La sfârşitul unui an plin de provocări, în care întreaga economie a resimţit impactul crizei economice, veniturile noastre au înregistrat o diminuare cu 20% faţă de anul financiar anterior, urmând tendinţa des-crescătoare a industriei telecomunicaţiilor din România. Cu toate acestea, măsurile de eficientizare întreprinse au făcut ca profitul nostru operaţional raportat la venituri să scadă cu numai trei procente, ceea ce ne-a permis să ne continuăm investiţiile în România, prin dezvoltarea serviciilor 3G în banda de 900 Mhz", a declarat într-un comunicat directorul executiv al companiei, Liliana Solomon, citată de Mediafax.
Numărul clienţilor noi înregistraţi de Vodafone România în anul fiscal 2009/2010 s-a situat la 142.000, ajungând la un total de 9,73 milioane clienţi, la 31 martie 2010. Comparativ cu anul 2008/2009, operatorul şi-a majorat baza de clienţi cu 1%. Din total, 38% erau clienţi ai serviciilor pe bază de abonament, iar restul de 62% utilizatori ai Cartelei Vodafone.
În ultimul trimestru al anului fis-cal (ianuarie-martie 2010), comparativ cu perioada anterioară de referinţă, veniturile din servicii au scăzut cu 10%, în timp ce numărul de clienţi a crescut cu 67.000.
"Rata de scădere a veniturilor de la un trimestru la altul s-a diminuat, dar nu putem vorbi deocamdată des-pre o revenire a pieţei", a mai spus Liliana Solomon.
Venitul medi