Sorana Urdăreanu, cel mai tânăr CEO al unei televiziuni de pe la noi, are 31 de ani, şi-a început business-ul cu banii părinţilor, dar susţine că nu a profitat de alte avantaje de pe urma numelui său.
Sorana Urdăreanu, patronul Utv, ne-a povestit cum a luat naştere postul şi ce a învăţat din experienţa de femeie de afaceri de succes. Sorana are convingeri ferme în materie de muzică şi business pe care le împărtăşeşte bucuroasă celor care vor să-şi facă o carieră muzicală.
Cum ţi-a venit ideea înfiinţării Utv?
Ideea de a înfiinţa Utv mi-a venit întâmplător, din frustrarea pe care am simţit-o ca telespectator şi iubitor de muzică în momentul în care MTV s-a transformat în MTV România. Ţinând cont de faptul că tocmai venisem recent de la studii din Marea Britanie, unde am urmărit foarte mult timp posturile muzicale, ştiind astfel cum se poate face un produs de calitate, mi-am zis, prima dată întâmplător: „Sunt sigură că aş face eu treabă mai bună decât Atomic sau MTV România, chiar dacă nu ştiu nimic despre piaţa media". Pornind de la acel gând, am început să fac cercetare şi, în curând, proiectul era schiţat. Deşi majoritatea specialiştilor media şi radio cu care m-am consultat au fost de părere că este o afacere cu zero şanse de reuşită, eu am crezut în ideea mea şi am reuşit să o realizez în scurt timp.
Care a fost drumul de la teorie la practică?
Drumul a fost destul de lung şi întortocheat. Promisiunile şi angajamentele neonorate din partea primului partener m-au lăsat în ipostaza în care, cu trei săptămâni înainte de emisie, nu aveam birouri, brand, denumire, departament muzical, identitate TV şi online. Însă, cu o echipă de şase oameni tineri şi talentaţi, am reuşit să finalizăm totul cu succes. A urmat o bătălie aprigă pe partea de distribuţie, ţinând cont că, în acelaşi an în care am lansat Utv, au ieşit pe piaţa media vreo 20 de alte