Reduceri la 25 de restaurante italiene din Bucureşti, promoţii la magazine care comercializează produse de îmbrăcăminte aparţinând unor mărci din Peninsulă, o săptămână a modei, proiecţii de filme, expoziţii şi campanii de promovare într-un lanţ de hyper-marketuri. Sunt doar câteva dintre evenimentele la care românii sunt invitaţi în perioada 18 mai - 16 iunie, cu ocazia ediţiei a doua a Festivalului Italian.
Organizat de Ambasada Italiei, Institutul italian de Cultură, Institutul Naţional pentru Comerţ Exterior, cu colaborarea Camerei de Comerţ Italiană pentru România, evenimentul urmăreşte să pună în valoare prezenţa italiană în România, atât în plan cultural, cât şi economic.
Pentru a-i convinge pe români că produsele "made in Italy" îşi merită celebritatea mondială de care se bucură, organizatorii au ales trei dintre cele mai importante sectoare din economia ţării, foarte prezente în exporturi: sectorul agroalimentar, cel textil şi sectorul producţiei de mobilier.
"Îmi doresc foarte mult ca cei care nu au avut posibilitatea să cunoască minunata noastră ţară şi diferitele moduri de exprimare a Italiei în România să poată avea această ocazie în timpul festivalului, care le va permite să admire, să asculte şi să guste câteva minuni, toate italiene", a spus ambasadorul Italiei la Bucureşti, Mario Cospito, în conferinţa de presă în care s-a lansat a doua ediţie a festivalului.
În cadrul acestuia, la Muzeul Satului va avea loc o "săptămână italiană" (28 mai - 3 iunie), ce va include spectacole de dans şi muzică, proiecţii de filme pentru copii, amenajare de standuri turistice, de artizanat sau enogastronomice. Tot aici, amatorii unui produs-marcă al Italiei, espresso, vor avea ocazia să îşi îmbogăţească "baza de date" cu ajutorul expoziţiei "Espresso: ritual, istorie şi cultură a cafelei italiene". O altă expoziţie importan