O avarie la o conductă de gaze sau de apă ori o groapă imensă apărută peste noapte pe una dintre străzile principale ale Capitalei. Toate puteau fi soluţionate rapid, cu un simplu apel gratuit la „linia telefonică verde” - 0800.800.882 - pusă la dispoziţia bucureştenilor de primarul general Sorin Oprescu, în noiembrie 2008.
Cu toate că unii susţin că şi-a dovedit din plin eficienţa - în jur de 400 de gropi au fost astupate până acum în urma sesizărilor şoferilor) -, linia a fost închisă de mai-marii Primăriei Generale, care s-au gândit să facă astfel economii pe timp de criză. Aşa susţin surse din cadrul municipalităţii, care au atras atenţia că s-au găsit, în schimb, fonduri suficiente pentru reabilitarea artezienelor sau pentru plantarea de flori şi arbori exotici.
Desfiinţarea, la secret
Desfiinţarea liniei telefonice şi, implicit, a dispeceratului subordonat Administraţiei Străzilor Bucureşti (ASB) este ţinută însă, la secret, de subordonaţii edilului-şef.
„Este doar o defecţiune tehnică, nu ştim exact ce s-a întâmplat. Se va rezolva, nu ştim să vă spunem exact când anume, dar se va rezolva. Oamenii de la dispecerat sunt aici, vin la muncă, stau şi noaptea”, a dat asigurări purtătorul de cuvânt al ASB, Izabela Caragea.
Aceasta a fost contrazisă însă de oficialii Romtelecom - companie care a pus la dispoziţia municipalităţii linia telefonică. „În urma solicitării venite din partea clientului (Primăria Capitalei), de reziliere a contractului privind numărul 0800.800.882, acesta a fost desfiinţat la începutul lunii mai 2010”, ne-au transmis aceştia.
În plus, în ciuda insistenţei cu care mai-marii de la Străzi au susţinut contrariul, bucureştenii care au apelat, în ultimele zile, „linia verde” au fost întâmpinaţi de mesajul: „Numărul a pelat nu este disponibil”.