Coupé-ul japonez cu propulsie alternativă, care poate fi comandat începând din această lună şi de clienţii autohtoni, şi-a propus să demonstreze că un model hibrid nu trebuie să fie musai anost. Sursa: Honda
Honda şi-a dublat luna aceasta oferta de modele cu propulsie alternativă pentru piaţa autohtonă, odată cu lansarea coupé-ului CR-Z, primului autoturism hibrid sportiv, după cum a ţinut să sublinieze constructorul japonez.
Maşina poate fi comandată, începând de săptămâna viitoare, la toţi concesionarii Honda din România. Preţul singurei versiuni disponibile, CR-Z GT nu a fost deocamdată comunicat, dar surse apropiate importatorului mărcii dau ca sigur un preţ de: 20.980 de euro fără TVA.
Hibridul Honda CR-Z a fost prezentat, în premieră, la Salonul Auto de la Detroit, din luna ianuarie. Versiunea dedicată pieţei europene a modelul propulsat de un motor pe benzină şi unul electric a fost expusă, în martie, la Salonul Auto de la Geneva.
Honda susţine că CR-Z combină avantajele garantate de propulsia alternativă cu acelea asigurate de şasiul conceput special pentru placerea condusului – totul într-o prezentare cu adevărat atrăgătoare. Noul autoturism are şansa să demonstreze, aşadar, că un model hibrid nu trebuie să fie neapărat urâţel şi plictisitor. Cum este cazul clasicului Toyota Prius sau mai noului Honda Insight.
Un fel de Volkswagen Scirocco mai „curat”
CR-Z este un coupé compact, în genul cunoscutului Volkswagen Scirocco, cu un sistem flexibil de 2+2 locuri care oferă posibilitatea transportării pe banchetă a unor adulţi nu foarte înalţi pe distanţe scurte sau a unor copii cu ocazia unor călătorii mai lungi.
CR-Z a fost dezvoltat pe o versiune scurtată a platformei teh nice utilizate de Insight, primul hibrid Honda. Coupe-ul (4,10 metri lungime) e mai scurt cu aproape 30 de centimetr