Reteaua franceza de magazine Bricostore si-a diminuat afacerile cu 27% anul trecut fata de 2008, pana la 178 mil. euro, indepartandu-se de Praktiker si Dedeman care se lupta si in acest an la sange pentru primul loc pe piata.
In primul an in care s-a lovit de declinul cererii de materiale de constructii si amenajari interioare, retailerul francez a raportat o scadere de 16% a cifrei de afaceri in lei fata de 2008 si si-a redus la o treime valoarea profitului net, pana la 33 mil. lei (7,8 mil. euro).
Singurul proiect de expansiune finalizat in 2009 de Bricostore a fost deschiderea unui magazin de dimensiuni mai mici decat media retelei la Calarasi, in vecinatatea unui hipermarket PIC.
Declinul pietei si blocajele financiare din sectorul imobiliar au franat extinderea retailerului francez la nivel local, dupa ce in 2008 acesta inregistrase un varf al expansiunii, cu cinci inaugurari de magazine. Reteaua numara in prezent 14 unitati.
Mai multe proiecte noi planificate initial pentru anul trecut au ramas pe hartie din cauza inghetarii unor proiecte de parcuri de retail in Deva si Satu Mare.
De altfel, la jumatatea lui 2009 Isabelle Pleska, directorul general al Bricostore Romania, prognoza stagnarea afacerilor la nivelul din 2008, in conditiile in care deschiderea a doua magazine ar fi compensat declinul de vanzari din magazinele mai vechi generat de criza.
Al doilea proiect planificat pentru semestrul al doilea al anului, magazinul din Deva construit de dezvoltatorul imobiliar BelRom, ar putea fi inaugurat in 2011.
Tinta pentru 2010: plus 2% la vanzari
"In acest an vom deschide un magazin la Drobeta Turnu-Severin, pentru care am inceput deja recrutarile", au declarat reprezentantii Bricostore Romania.
Unitatea va avea o suprafata de vanzare de 7.000-8.000 de metri patrati, sub media retelei, si va atrage investitii estim