OMV Petrom (SNP) va transfera catre firma OMV Petrom Marketing, pe care o controleaza in intregime, reteaua de 442 de benzinarii sub brand propriu evaluata la 232,9 mil. euro si toate contractele aferente activitatilor de distributie si marketing, aceasta fiind cea mai ampla miscare de restructurare derulata de austrieci dupa preluarea companiei in 2004.
"Ambele societati implicate in desprindere sunt membre ale aceluiasi grup de companii, iar OMV Petrom este asociat unic al OMV Petrom Marketing. Intrucat OMV Petrom are in obiectul de activitate activitati similare celor incluse in obiectul de activitate al OMV Petrom Marketing, pentru a evita suprapunerea resurselor si a logisticii celor doua societati, OMV Petrom intentioneaza sa transfere catre OMV Petrom Marketing activitatea desprinsa", spun reprezentantii Petrom. Potrivit acestora, masura va genera reduceri de costuri, precum si o rapiditate mai mare in procesul decizional.
Operatiunea a fost aprobata de actionari la finele lunii aprilie.
In prezent, activitatea de distributie a carburantilor din cadul OMV Petrom se desfasoara prin intermediul a trei unitati de afaceri respectiv vanzarea cu amanuntul, comercial si administrarea afacerii.
Cele 442 de benzinarii care opereaza sub sigla Petrom au o valoare de 232,9 mil. euro, valoarea medie pe statie fiind de 526.900 de euro, potrivit unei evaluari realizate de firma SHM Smith Hodgkinson Romania. OMV Petrom Marketing detine in prezent 81 de benzinarii sub brandul OMV pe care Petrom le-a cumparat de la actionarul majoritar dupa privatizare, cand austriecii si-au restructurat activitatile de marketing de pe pietele din Romania, Bulgaria si Serbia. Astfel, in timp ce cele 81 de puncte de alimentare care functioneaza sub brandul OMV au o valoare de circa 77,2 mil. euro, adica aproximativ 0,95 mil. euro pe unitate, conform aceluiasi evaluator.