Societatile de asigurare vor sa aiba acces la informatii privind numarul amenzilor sau al punctelor de penalizare acumulate de fiecare sofer care incheie o polita auto pentru a veni cu preturi diferentiate in functie de profilul de risc al fiecarui asigurat.
"Ne lovim permanent de asigurati care provoaca daune din teribilism. De aceea, pentru a putea veni cu un pret corect pentru fiecare client in parte, este nevoie sa avem informatiile despre istoricul rutier al acestora", a declarat Eugen Stoica, directorul directiei daune in cadrul BCR Asigurari, la un seminar de profil organizat de Finmedia.
Stoica propune, de asemenea, modificarea legislatiei astfel incat aceasta sa permita folosirea pieselor second-hand pentru masinile reparate pe baza unui dosar de dauna in conditiile in care in prezent asiguratorii platesc piese noi indiferent de gradul de uzura al pieselor inlocuite.
Catalin Stroe, directorul diviziei vanzari alternative din cadrul Asirom, spune ca un pas important pentru piata de asigurari ar fi introducerea sistemului de compensatie directa, prin care plata despagubirii sa fie facuta de asiguratorul pagubitului.
La randul sau, acesta ar urma sa-si recupereze banii ulterior de la asigu ratorul vinovatului prin intermediul unui sistem de clearing.
Stroe apreciaza ca un astfel de sistem ar reduce perioada de incasare a despagubirii de catre client, dar exista in continuare voci care spun ca acesta nu ar fi neaparat in avantajul clientilor.
"Nu cred ca este momentul sa aplicam un astfel de sistem care ar insemna un nou serviciu prestat clientilor si in consecinta va duce la o crestere a pretului politelor", apreciaza Mo na Cucu, director in cadrul Co mi siei de Suprave ghere a A si gu rarilor (CSA).
Piata de a si gurari ra mane dependenta de segmentul auto, aproximativ 53% din clien tii care au incheiat o asigurare in ul