Criza si Internetul au dat nastere noii tipologii de consumator: unul care se gandeste mai mult ca niciodata la banii pe care ii are in buzunar, cinic in fata reclamei clasice care-i spune sa cumpere fara sa-i explice de ce, si dependent de Internet, mediul in care are cea mai mare incredere, unde isi cauta majoritatea informatiilor care-l ajuta sa ia decizia de cumparare. Acestea sunt concluziile studiului The Game Changer, prezentat astazi de Nicki Boswell, directorul de research al Initiative Worldwide.
Studiul realizat de Initiative s-a raportat la consumatorii din Europa de Vest si SUA, primele regiuni care au intrat in contact cu recesiunea. Cercetarea s-a realizat online si se bazeaza pe raspunsurile a peste 3.000 de persoane active, din Marea Britanie, Germania, Spania, Italia, SUA.
63% dintre respondenti au simtit in mod direct impactul recesiunii, care le-a schimbat radical comportamentul de consum.
In toate pietele evaluate, 45% dintre consumatori sustin ca se pun la curent cu informatiile economice cel putin o data pe zi. Televiziunea este in continuare cel mai popular mijloc de informare, 80% indicand-o ca pe una dintre top 3 surse de informare pe care le utilizeaza, iar 41% dintre respondenti afirmand ca este principala sursa de informare.
Online-ul vine puternic din spate, 71% dintre respondenti pozitionand-ul printre primele 3 canale de informatii pe care le urmaresc, si 21% dintre ei afirmand ca Internetul este principalul mijloc de informare.
Insa, in timp ce TV-ul este canalul cu cea mai mare audienta, Internetul este privit ca cea mai de incredere si detaliata sursa de informatie - in medie cu 35% mai de incredere si detaliat decat TV-ul.
"Majoritatea consumatorilor chestionati au comparat Internetul cu oxigenul. Este mediul care le ofera libertatea deplina de a gasi singuri informatia