Opt marci locale si 12 branduri de talie internationala invart anual 2,1 miliarde de euro, adica aproximativ 10% din vanzarile totale de bunuri de larg consum realizate in Romania, arata topul celor mai mari 20 de branduri din FMCG realizat de ZF pe baza datelor de la companii.
In clasament intra doar patru companii cu capital romanesc, in conditiile in care pietele cele mai mari dintre cele analizate - tigaretele, berea si sucurile - sunt dominate de multi ani de multinationale.
Recorul de vanzari este detinut de Kent, care realizeaza afaceri estimate de ZF la jumatate de miliard de euro, circa un sfert din piata locala a tigaretelor. Spre comparatie, sunt piete mari din FMCG care nu au atins inca pragul de vanzari de 500 mil. euro - precum cafeaua, sucurile din fructe sau detergentii de rufe, din cauza decalajelor mari existente intre consumul local si media europeana.
Pe ultimele locuri in clasamentul ZF al brandurilor se afla guma de mestecat Orbit (Wrigley), branzeturile Hochland si scutecele Pampers (P&G), care genereaza fiecare un business anual estimat in jurul a 40 mil. euro.
La nivel local, majoritatea clasamentelor pe pietele din sectorul FMCG sunt realizate in functie de afacerile realizate de companii, desi brandurile sunt motoarele oricarui business de consum. "Intr-o evaluare financiara a valorii unui brand, un element foarte important este capacitatea acestuia de a genera vanzari in viitor. De asemenea, cifra absoluta a vanzarilor trebuie ponderata cu forta brandului respectiv si cu masura influentei brandului pe piata pe care activeaza", afirma Mihai Bogdan, CFO si Partener al Brandient.
Opt marci locale si 12 branduri de talie internationala invart anual 2,1 miliarde de euro, adica aproximativ 10% din vanzarile totale de bunuri de larg consum realizate in Romania, arata topul celor mai mari 20 de branduri din FMCG reali