Romtelecom, unul dintre cei mai mari operatori telecom din Romania, si-a lansat oferta comerciala de televiziune prin internet (IPTV), prin care compania urmareste atat sa-si protejeze baza de clienti pe voce fixa si net, cat si sa-si atinga obiectivul strategic de a-si majora cota pe piata locala TV. In prezent Romtelecom este numarul trei pe piata TV, dupa RCS&RDS si UPC, cu peste 900.000 de clienti.
Operatorul controlat de grupurile OTE (Grecia) si Deutsche Telekom (Germania) a inceput testele cu televiziunea IP in decembrie 2009, iar de atunci a acumulat o baza de 10.000 de clienti, dintre care 6.000 in ultima luna si jumatate - oferind serviciul fara costuri pentru clientii existenti de voce si net fix. Serviciul IPTV este furnizat prin liniile de telefonie fixa clasice si este disponibil in Bucuresti, Iasi, Constanta, Timisoara, Cluj-Napoca, Ploiesti, Braila, Bacau, Sibiu, Piatra-Neamt pentru clientii care au acces la o linie fixa cu o capacitate de transfer de minimum 10 Mbps. Oferta comerciala IPTV a Romtelecom include patru abonamente, cu preturi intre zero si 15,9 euro (fara TVA) - tarifele variind in functie de doua criterii: numarul de posturi TV incluse si daca utilizatorul a cumparat sau nu si net fix de la Romtelecom.
Primul abonament, denumit iNational, include 24 de posturi si este furnizat gratuit pentru clientii existenti ai Romtelecom pentru serviciile de telefonie si internet fix - o metoda prin care compania spera sa-si pastreze clientii in fata concurentei dramatice de pe piata cu RCS&RDS si UPC. Acelasi abonament are un pret de 3,9 euro pe luna (fara TVA) pentru clientii care au doar voce fixa de la Romtelecom. Clientii iNational primesc gratuit si posturile Pro TV HD si Sport HD. Cei 10.000 de clienti existenti ai Dolce Interactiv, care folosesc si serviciul de internet al Rom telecom, vor primi gratuit pachetul iNational pe o