Jeff Evans nu este doar un consumator de bere, ci si scrie despre acest produs de mai bine de 20 de ani. In opinia sa, principala greseala pe care au facut-o pana acum berarii din intreaga lume a fost lipsa de promovare si educare a consumatorului, asa cum s-a intamplat in cazul producatorilor de vin. Lucrurile vor trebui sa se schimbe in perioada urmatoare si editorul britanic explica de ce.
Wall-Street: Cand ati inceput sa scrieti despre bere si in ce context?
Jeff Evans: Am inceput sa scriu despre bere in urma cu 20 de ani, pot sa spun printr-un accident fericit. Intotdeauna mi-a placut berea si am incercat aproape toate aromele posibile. Lucram la acea vreme ca si editor pentru un publisher mic, apoi am aflat de o pozitie similara disponibila la una dintre cele mai importante publicatii anuale de profil din Marea Britanie – The Good Beer Guide. De atunci am continuat sa scriu despre bere si mi-a placut pentru ca intotdeauna se intampla ceva nou in acest domeniu – apar noi branduri, se deschid noi fabrici.
De asemenea, industria berii este una dintre putinele in care exista buna intelegere, jucatorii comunica bine intre ei. Este mai usor sa stai de vorba cu o persoana din aceasta industrie la un pahar de bere.
Wall-Street: Prin ce difera preferintele pentru un anumit tip de bere?
Jeff Evans: Cred ca lumea devine din ce in ce mai mica, berea calatoreste in jurul globului, oamenii calatoresc mai mult, impartasind aceleasi arome. De exemplu, si in China berile pilsner sunt preferate, la fel cum se intampla si in Europa. Spre deosebire, berarii din est tind sa foloseasca in realizarea produsului plante care cresc in regiunea lor, de exemplu orez.
Wall-Street: Care este brandul de bere pe care il preferati?
Jeff Evans: Nu am unul special. Ca stil, imi plac berile brune, cu arome tari. Cand e foarte cald afara optez pentru o be