Forumul Internaţional de investiţii în infrastructură şi construcţii a fost organizat la Beijing în data de 11 şi 12 mai 2010 şi a avut ca temă generică ''Oportunităţile în perioada postcriză pe piaţa internaţională de construcţii''. Acest Forum generat de CHINCA a atras prezenţe ale delegaţiilor patronale, profesionale şi guvernamentale din Asia, America de Sud, Europa şi în mod special zonele unde China a investit deja în proiecte de infrastructură rutieră sau de mediu.
În cuvântul de deschidere, preşedintele CHINCA şi al Comitetului de organizare al IIICF, Dl Diao Chunhe, a precizat că în ciuda mediului internaţional afectat de criză, valoarea contractelor firmelor chinezeşti în străinătate a crescut cu 37,3% în 2009 faţă de anul precedent şi că tendinţa care se manifestă acum este de combinare a investiţiilor chinezeşti cu proiectele de construcţii. ''Delegaţia României la acest forum internaţional a cuprins 5 reprezentanţi din partea ARACO, Ministerul Transporturilor şi CNADNR care au prezentat într-un panel dedicat României condiţiile care pot genera parteneriate ce pot implica finanţări din China cu accent pe Inelul 2 al Municipiului Bucureşti, Extinderea Piteşti - Sibiu, Canalul Dunăre - Bucureşti, Extindere Port Constanţa sau diverse centuri ocolitoare pentru oraşele din România. ARACO a semnat un plan de acţiuni comune pentru colaborare în domeniul construcţiilor de infrastructură cu organizaţiile similare din Rusia, Indonezia, Corea, Sri Lanka şi China'', a declarat Laurenţiu Plosceanu, preşedintele ARACO şi copreşedinte ACPR.
Potrivit acestuia, reprezentantul Băncii Mondiale pentru China a invocat schimbările rapide de strategie care sunt caracteristice acestei perioade, a precizat că politica de creditare la nivel mondial se redefineşte pe fondul restructurării managementului riscurilor la nivel de sistem bancar, că sunt multe ţări unde d