Marea problemă a sediilor de lux o reprezintă investiţiile făcute inutil şi finalizate pe jumătate. Cu toate că plăteau chirii mici, Poliţia Comunitară, Registrul Auto şi Protecţia Mediului au investit milioane de euro în sedii noi.
GALERIE FOTO CU SEDIILE DE LUX
Încă din 2009, în plină criză, majoritatea instituţiilor din Timiş îşi făceau planuri pentru a investi bani publici în sedii noi, cât mai confortabile şi luxoase.
Rămaşi fără posibilitatea de a cheltui bani publici pe angajări, şefii instituţiilor au decis că e momentul să facă trecerea de la chirii la sedii proprii. Lideri ai cheltuielilor sunt cei de la Registrul Auto Român – filiala Timiş, care şi-au ridicat o „casă” nouă în plin câmp, într-o zonă în care terenurile sunt la mare căutare, pe Calea Torontalului.
Întinzându-se pe 14.000 de metri pătraţi, hala de omologare a autoturismelor şi corpul administrativ de birouri au costat patru milioane de euro.
Sedii de milioane de euro
„Noua hală a fost utilată cu aparatură modernă. Din cei 14.000 de metri pătraţi, doar 1.000 sunt utili. La vechiul sediu, în care stăteam în chirie, aveam 5.000 de metri pătraţi şi plăteam lunar 4.500 de euro. Practic, 0,75 centi pe metru pătrat. Era un preţ extraordinar de bun, mai ales că hala era ridicată la cheie în urma unei comenzi date de instituţie”, a spus Dorin Cândea, directorul Registrului Auto Român, filiala Timiş.
Acesta recunoaşte că investiţia mai putea aştepta. Noul sediu al Agenţiei Regionale pentru Protecţia Mediului Timişoara a costat peste un milion de euro, a fost inaugurat, dar mutarea efectivă a fost oprită. „Mai avem nevoie de jumătate de milion de lei pentru branşamente şi legarea calculatoarelor în reţea, altfel nu putem munci în noul sediu”, a declarat Carmen Bercea, purtătoarea de cuvânt a instituţiei.
Viitorul sediu al Poliţie