În perioada ianuarie-aprilie 2010, un client Franke a cheltuit în medie 2.070 de euro cu tot cu TVA pentru achiziţia de sisteme incorporabile de bucătărie. Valoarea medie pe factură înregistrată în această perioadă este cu 12% mai mare decât suma medie alocată în aceeaşi perioadă din 2009, a anunţat ieri compania.
"Primele patru luni ale anului 2010 au adus câteva tendinţe importante la nivelul comportamentului de consum al clientului Franke interesat de utilarea unei bucătării. Astfel, spre deosebire de anul trecut, când decizia de achiziţie a unui client se reducea la 3-4 produse dintr-un sistem complet, anul acesta clienţii au optat până în prezent pentru dotarea integrală a bucătăriei. Sunt preferate astfel sistemele complete de 7 piese compuse din chiuvetă, baterie, plită, cuptor, hotă, maşină de spălat vase şi frigider", a declarat, într-un comunicat, Florin Porojan, director general Franke România.
Cea mai mare valoare a unei facturi achitate în primele patru luni de către un client Franke, persoană fizică, a fost de 6.100 de euro (TVA inclusă) şi a inclus: chiuvetă de granit, baterie, cuptor cu microunde, maşină de cafea, hotă, maşină de spălat vase, combină frigorifică side by side, dar şi diferite accesorii pentru bucătărie.
"Evoluţia din primele luni ale anului 2010 este în linie cu estimările luate în calcul la elaborarea strategiei pentru anul în curs şi care vizează o creştere moderată a afacerilor Franke. Ne axăm în continuare pe comercializarea gamelor de top aflate în portofoliul Franke în paralel cu promovarea sistemelor medium-high", a mai spus Florin Porojan.
Contactaţi de Curierul Naţional, reprezentanţii companiei nu au precizat volumul vânzărilor datorită politicii grupului elveţian, însă au confirmat o creştere uşoară faţă de acelaşi interval din 2009.
Potrivit companiei, piaţa de sisteme incorporabile de