"Nu avem cerere pentru credite, indiferent cat e dobanda!" - se vaita bancherii de luni de zile. Nevoia de venituri si interesul de a mai castiga cota de piata i-au impins insa pe unii sa faca cel putin "experimente" pentru a vedea daca intr-adevar aceasta teorie rezista.
Si au redus serios dobanzile la credite de consum, cel putin pe cele nominale care sunt afisate in vitrine si pe panouri publicitare. Surpriza: la dobanzi de o singura cifra pentru credite de consum in lei au inceput sa apara si clientii.
Reactia fireasca a fost prelungirea promotiilor. Ramane de vazut daca si alte banci vor intra in joc.
Cert este ca numai in primele trei luni din acest an portofoliile de retail ale bancilor s-au restrans cu peste o jumatate de miliard de euro, ceea ce inseamna venituri in scadere din dobanzi si comisioane intr-o perioada in care provizioanele continua sa puna multa presiune pe profituri.
In acest context, dobanzile promotionale nu au facut decat sa probeze ca un pret mai redus aduce clienti, iar daca bancile chiar vor sa dea credite urmarind castiguri mai mari din volume de business mai mari, pot sa o faca.
E dovedit: dobanda mica din vitrina aduce clienti in banca
"Reactia la introducerea ofertei «Expresso de Primavara» a fost pozitiva si ne asteptam la acest lucru. Cresterea cererii este vizibila in ultima perioada. Cu siguranta exista un prag de dobanda, o rezistenta care, odata depasita ar genera un reviriment al cererii de credite", spune Lucian Cojocaru, director comercial al retelei BRD. Banca vinde incepand din martie credite de consum promotionale cu dobanda nominala de 7% pe an, fata de 11% pe an in oferta standard. Perioada maxima de creditare este de cinci ani, iar suma imprumutata poate ajunge la 60.000 de lei. Dobanda anuala efectiva este insa aproape dubla, in conditiile in care comisioanele de acordare si de admin