David Applefield, specialist american în media si comunicare a sustinut ieri, în sala documentara a Bibliotecii Judetene Mures un seminar interactiv cu tema „Strategii de supravietuire pentru media în vremuri de criza economica”. Evenimentul a fost organizat de Ambasada SUA în România si s-a bucurat de participarea reprezentantilor mass media din judetul Mures, care si-au însusit câteva din secretele necesare pentru depasirea cu brio a crizei economice.
Reporter: Sunteti un „supravietuitor” media. Care sunt secretele dumneavoastra?
David Applefield: Nu cred ca exista un secret, însa eu ma întreb adesea „ce ar fi daca”. Trebuie sa ai cel putin zece idei pe zi din care sa încerci trei. Chiar daca exista greseli, totusi vei descoperi macar o idee care sa functioneze si care sa dea rezultate. Cred, de asemenea, ca acest cuvânt „Nu” este doar o parte a procesului, a evolutiei, tocmai pentru a ajunge la „Da”.
Rep.: Cum vedeti media româneasca din prezent?
D.A.: Cred ca exista institutii de presa poate prea multe, însa nu exista suficienta inovatie. Trebuie sa schimbam anumite lucruri, cred ca acest fapt trebuie schimbat, sa aducem mai multa inovatie.
Rep.: Ce ar trebui facut pentru supravietuire?
D.A.: Desi ne aflam în aceasta perioada de dificultati trebuie sa recunoastem ca exista oportunitati extraordinare. Aici ma refer la crearea de sinergii între companii si indivizi, la ascultarea dorintelor lor si a tuturor necesitatilor companiilor pentru a descoperi noi surse de profit. Acesta e principalul lucru care ar trebui facut.
Rep.: Aveti sugestii în acest sens?
D.A.: Cred ca trebuie sa ne amintim în primul rând faptul ca toata lumea are idei noi, bune, graduale, indiferent de locul ocupat în ierarhia institutiei media, fie ca vorbim despre reporteri, editori, manageri sau persoane care se ocupa de marketing. Aici