Schneider Electric Romania, filiala locala a grupului francez Schneider specializat in livrarea de echipamente si servicii energetice, spune ca, dincolo de goana dupa reducerea facturii la utilitati prin intermediul unor produse care eficientizeaza consumul de energie, mai sunt inca doua piete care pe termen lung ofera sanse bune de crestere: proiectele eoliene si masinile electrice.
Daca in ceea ce priveste investitiile in parcuri eoliene anul 2010 ar putea aduce un adevarat boom de proiecte, discutiile despre viitorul masinilor electrice abia incep in Romania.
In asteptarea masinilor electrice
"Electricite de France (unul dintre cele mai mari grupuri energetice europene, lider global al energiei nucleare - n. red.), alaturi de Schneider Electric si Renault lucreaza in prezent la realizarea modului de alimentare a masinilor electrice. Ideea este de a avea un standard comun la nivel european si deja noi am montat o astfel de instalatie de alimentare a masinilor electrice in estul Frantei. Daca costul cu care se va dezvolta tehnologia pentru masini electrice va fi unul bun, consumatorul o va accepta. Masinile electrice si mai ales interesul pe care guvernul de la Bucuresti l-a aratat acestor tehnologii reprezinta o piata pe care asteptam sa ne dezvoltam", spune Marc Coroler, vicepresedinte al Schneider Electric pentru Europa Centrala si de Est.
Guvernul Romaniei a decis luna trecuta constituirea unui grup de lucru interministerial pentru stabilirea unei strategii de incurajare a fabricarii autovehiculului electric in Romania. Decizia este oarecum surprinzatoare, mai ales tinand cont de faptul ca deocamdata subiectul masinii electrice a fost abordat cu precadere de statele dezvoltate, iar in Romania nu sunt mai mult de 250 de kilometri de autostrazi. In plus, aceasta tehnologie nu se regaseste in planurile niciunui constructor local de masini,