Filmul lui Andrei Ujică a avut parte de o receptare entuziastă la Cannes. Publicul a apreciat ritmul alert, originalitatea structurii şi subtilitatea montajului, iar cele trei ore au trecut pe nesimţite Sursa: EVZ
Lungmetrajul„Autobiografia lui Nicolae Ceauşescu”, de Andrei Ujică, a avut ieri premiera la Cannes: presa l-a urmărit de dimineaţă, începând cu ora 11.00, la sala Soixantieme, iar intrarea echipei pe covorul roşu figura în caietul festivalului în jurul orei 19.00. Pelicula a fost prezentată în selecţia oficială, în afara competiţiei (în aceeaşi secţiune în care au rulat şi filmele lui Woody Allen şi Oliver Stone).
La proiecţia pentru presă mai rămăseseră locuri libere, dar jurnaliştii care au fost prezenţi şi au aplaudat la final erau de primă mână, reprezentând publicaţii precum „Variety”, „L.A. Times”, „Le Monde”, „Liberation” şi „New York Times”.
MULTIMEDIA VIDEO evz.roVezi mai multe Români pe covorul roşu VIDEO evz.roVezi mai multe Premiera "Autobiografia lui Ceauşescu", la Cinemas
Un film artistic cu personaje reale
„Autobiografia lui Nicolae Ceauşescu” reprezintă ultima parte a unei trilogii, completând „Videograme dintr-o Revoluţie” şi „Rupt de prezent”. Alex Leo Şerban preciza că nu poate fi încadrat nici ca „documentar”, nici ca „docudramă”, constituind de fapt un film artistic cu personaje reale.
În primul rând, această precizare e confirmată de non-linearitatea tramei lungmetrajului; ac ţiunea este înrămată de secvenţe din procesul cuplului prezidenţial şi structurată de parcă ar fi vorba de memorii sau de diaristică.
Perspectiva lui Ceauşescu compune punctul de fugă. Spectatorului nu i se pune la dispoziţie nicio cârjă informaţională: nici un voice-over nu elucidează iden titatea celor care apar în imaginile de arhivă, nici un subtitlu nu indică locurile în care ajung Nicolae şi Elen