Patronii agenţiilor de turism spun că se pot economisi bani dacă se renunţă la unele birouri externe. Sursa: Mediafax
Economiile „la sânge” pe care le plănuieşte guvernul ar putea fi îndreptate şi către unele instituţii, de care România s-ar putea lipsi în această perioadă, consideră reprezentanţi ai mediului privat.
Evenimentul zilei a deschis o dezbatere în care profesori în economie şi-au exprimat părerea că statul ar trebui să se retragă din domenii precum turismul şi comunicaţiile. Pentru că tot nu sunt bani pentru o promovare corespunzătoare a turismului, o variantă ar fi restrângerea activităţii ministerului de resort într-un simplu departament.
Cheltuieli de milioane de lei pe an
Noua structură ar urma să lucreze cu un număr de personal mai restrâns şi, pentru a mai reduce din costuri, ar putea să limiteze resursele investite în birourile de promovare turistică din străinătate. Astfel, guvernul ar putea economisi mai multe milioane de lei. Numai în prima jumătate a anului trecut, de exemplu, pentru cele 17 oficii de turism ale României s-au cheltuit 7,79 de milioane de lei.
Suma include atât cheltuieli administrative - apă, salubritate, chirii pentru sediu şi locuinţe de serviciu, energie termică, energie electrică, salarii etc.- , cât şi cheltuieli pentru promovare, respectiv organizarea de târguri şi participarea la expoziţii.
„Cred că s-ar putea face o evaluare a acestor birouri, să se calculeze câţi turişti vin din ţările respective şi dacă se justifică aceste cheltuieli în toate ţările în care există un astfel de birou”, consideră Alin Burcea, vicepreşedinte al Asociaţiei Agenţiilor de Turism.
O evaluare este necesară şi în opinia lui Dragoş Anastasiu, patronul Eurolines şi al unei agenţii de turism. „Punctul forte al promovării ar trebui să fie pe internet, dar acolo Români