Compania Naţională de Drumuri susţine că nu a primit hotărârea de Consiliu Local până la data predării studiului de fezabilitate realizat de IPTANA. Consultanţii în finanţări susţin că, odată cu acceptarea studiului pentru centura de sud, Bistriţa nu va mai putea cere bani pentru un alt studiu în viitorii 15-20 de ani, iar Compania de Drumuri nu are nicio şansă să-l materializeze
Cu toată opoziţia Consiliului Local, care a dat săptămâna trecută aviz negativ studiului de fezabilitate pentru centura de sud a Bistriţei, lucrurile ar putea merge înainte, iar consultantul, - compania IPTANA - îşi va lua cei 1,5 milioane de euro pentru realizarea acestuia. Beneficiarul lucrării, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale( CNADNR), nu se împiedică de avizul negativ şi a transmis printr-o adresă oficială la o solicitare a redacţiei „Adevărul de Seară" că proiectantul şi-a făcut treaba. „ Proiectatul trebuia să depună studiul de fezabilitate până în data de 30 aprilie, termen care a fost respectat", explică directorul general Dorina Tiron. Acelaşi document precizează şi că „unitatea de implementare nu este în posesia vreunui document emis de Consiliul Local Bistriţa prin care este respinsă alternativa de traseu a variantei de ocolire a Municipiului Bistriţa, pe care proiectantul a dezvoltat studiile în cadrul contractului de asistenţă tehnică" .
Iptana spune că şi-a făcut treaba
Conducerea firmei Iptana SA Bucureşti a explicat, printr-o altă adresă, că scopul vizitei lor la Bistriţa, de acum o săptămână, a fost acela de informare şi nu de avizare a SF-ului pe care l-au întocmit. „Scopul contractului nostru este de a întocmi documentaţia de proiectare în conformitate cu prevederile contractului şi care să corespundă, în primul rând, cerinţelor specifice unei variante de ocolire a municipiului Bistriţa în cadrul reţelei de drumuri naţion