A educat şi îndrumat sute de preşcolari pe care i-a învăţat să aibă curajul să spună ceea ce gândesc. Metodele educative folosite de ea, au transformat-o într-un dascăl apreciat.
Profil
NĂSCUTĂ. 20 august 1965 la Ocnele Mari, judeţul Vâlcea.
STUDII. Facultatea de Ştiinţe ale Educaţiei Piteşti.
FAMILIE. Căsătorită, are o fetiţă.
Şi-a început activitatea de cadru didactic în anul 1983, când a lucrat la Casa de copii din Râmnicu Vâlcea. „Pentru mine munca la Casa de copii a fost o experienţă inedită. Micuţii aceia aveau nevoie de foarte multă atenţie, afecţiune şi grijă. Pot spune că a fost ca un duş rece, care m-a trezit la realitate", povesteşte educatoarea Emilia. Cadrul didactic spune că întotdeuna în munca alături de copii trebuie să pui suflet şi să iubeşti ceea ce faci. „Această meserie trebuie făcută cu multă dragoste, iar atunci lucrurile încep să capete uşor-uşor un alt curs", povesteşte Emilia Florica. Din anul 1990, educatoarea s-a mutat la Grădiniţa Sud din Râmnic, locul în care lucrează şi în prezent. „Aici am găsit o altă atmosferă în ceea ce priveşte nivelul de pregătire al copiilor. De asemenea, aici s-a închegat şi un colectiv extraordinar de cadre didactice", mai spune educatoarea Emilia Florica.
Desenul, fişa spirituală a copilului
Femeia povesteşte că lucrează cu generaţii de copii extraordinari, creativi şi înteligenţi care au foarte multă personalitate. „Rolul nostru, al cadrelor didactice, este acela de a deschide sufletul micuţilor şi de a descoperi ceea ce îl caracterizează pe fiecare în parte", adaugă Emilia. Educatoarea este întotdeauna preocupată de persoanlitatea fiecărui preşcolar de la clasă şi încearcă să decopere cât mai multe despre fiecare copil în parte. „Aplecându-ne asupra fiecărui copil cunoaştem « Eu-l » personal. Toate astea le realizăm fiind în mijlocul copiilor, stabilind o