Producţia auto din România va creşte cu 63% în următorii cinci ani, în contextul în care şi industria mondială de profil a intrat pe un trend ascendent, conform studiului Autofacts al PwC. Aflată într-un moment extrem de dificil, industria auto românească primeşte şi veşti bune. PricewaterhouseCoopers (PwC) estimează că numărul de vehicule uşoare asamblate local va creşte de la 296.310 de unităţi, în 2009, la 483.171 de unităţi, în 2014. Creşterea de 63,1%
Producţia auto din România va creşte cu 63% în următorii cinci ani, în contextul în care şi industria mondială de profil a intrat pe un trend ascendent, conform studiului Autofacts al PwC.
Aflată într-un moment extrem de dificil, industria auto românească primeşte şi veşti bune. PricewaterhouseCoopers (PwC) estimează că numărul de vehicule uşoare asamblate local va creşte de la 296.310 de unităţi, în 2009, la 483.171 de unităţi, în 2014. Creşterea de 63,1% a producţiei autohtone se plasează peste media de 49,1% a întregii industrii auto mondiale. Cu toate acestea, România nu va reuşi să avanseze în clasamentul mondial al statelor producătoare de automobile, rămânând, ca şi în 2009, pe poziţia 26. La nivelul zonei ECE (Europa Centrală şi de Est), ne aflăm în acest moment pe poziţia a şasea, după Cehia (932.801 unităţi), Polonia (873.855 unităţi), Turcia (852.817 unităţi), Rusia (645.645 unităţi) şi Slovacia (434.771 unităţi). Creşterea estimată pentru următorii cinci ani va fi mai mică decât cele din Rusia (228,9%) şi Ungaria (68,1%), dar mult mai mare decât cele din restul ţărilor din regiune.
Dacă în privinţa producţiei estimările analiştilor PwC sunt susţinute de potenţiala producţie cumulată a uzinelor Dacia din Mioveni şi Ford de la Craiova, în domeniul vânzărilor, situaţia nu se anunţă la fel de optimistă. Paul Flanagan, directorul de vânzări al Ford în România, consideră că piaţa de