Noul Citroen DS3 a fost lansat în România şi atrage deja toate privirile. Alături de Daniela Crudu, asistenta matinalului "Neatza cu Răzvan şi Dani" de la Antena 1, face un cuplu irezistibil
Citroen DS3 este disponibil în trei variante pe benzină (1.4 VTi, 95 CP, 1.6, 120 CP şi 1.6, 150 CP) şi două diesel 1.6 HDi de 90 şi 110 CP.
Versiunea de top este un motor pe benzină THP de 1.6 litri,150 CP, cutie manuală în 6 trepte, testată de altfel şi de Daniela Crudu asistenta de la "Neatza cu Răzvan şi Dani", matinalul Antenei 1. Propulsorul, dezvoltat de Citroen în colaborare cu BMW, este încîntător. Unul de turaţie, extrem de viu, care face un tandem redutabil cu o cutie manuală în 6 trepte, bine etajată şi uşor de manevrat.
Motorul cu turbină dezvoltă 150 CP şi oferă un cuplu încă de la turaţii joase, 240 Nm între 1.400 şi 4.000 rotaţii pe minut. Fiecare apăsare de pedală mai accentuată te bagă în scaun. Evacuarea este dublă şi te aştepţi la un zgomot pe măsură. Nu este chiar însă aşa! În turaţii, DS3 nu provoacă mulţi decibeli, fiind chiar silenţios. Unora nu le place acest lucru, francezii sînt de vină!
Construit pe plaforma clasicului C3, DS3 este un pic mai rigid decît acesta, dar suspensiile absorb toate denivelările şi fac din DS3 o maşină confortabilă. Este strîns şi bine închegat.
Poziţia de condus este joasă, iar direcţia este corectă şi precisă. În viraje, Citroenul micuţ şi rapid se aşază bine şi nu creează emoţii. Frînele sînt ferme şi bine dozate, ABS-ul îşi face treaba foarte bine.
14.790 de euro (TVA inclus) este preţul de pornire pentru un DS3 1.4 VTi, 95 CP, benzină
Adversari
Marcă Preţ de bază (TVA inclus)
Mini Cooper S 23.681 euro
Alfa Romeo MiTo 18.550 euro
Audi A1 *nu s-a lansat în România
* s-au luat în calcul motorizările