Nu mai puţin de 50 de trenuri trec în medie, pe zi, peste şoseaua Petricani, obligând şoferii să zeci de minute. Soluţia ar fi construirea unui pasaj suprateran. Deşi planul există, iar Uniunea Europeană ne-a dat banii, autorităţile se împiedică în avize.
Galerie cu barierele cele mai aglomerate
Bariera care leagă Voluntariul de Bucureşti, în zona şoselei Petricani, ţine şoferii în loc zeci de minute în fiecare zi. „Mi s-a întâmplat, într-o dimineaţă, să aştept 40 de minute. S-a ridicat bariera pentru un minut şi apoi s-a coborât la loc. Se formează cozi care depăşesc linia de centură spre Tunari, iar în partea cealaltă coada ajunge până în Lacul Tei”, povesteşte Marius Ilie, şofer care tranzitează zona.
Din păcate, omul nu a nimerit doar o zi ghinionistă, coşmarul repetându-se zilnic, aşa cum reiese din datele furnizate de Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” S.A. „Între staţiile Pantelimon şi Pasărea circulă zilnic, în medie, 26 de trenuri de călători şi 24 de trenuri de marfă”, spun reprezentanţii instituţiei. Potrivit acestora, şoferii au cel mai mult de aşteptat, adică în jur de 20 de minute, în cazul trenurilor de marfă. „În cazul trenurilor de călători, media de aşteptare este de 5-7 minute”, ne-au declarat reprezentanţii CFR.
Bani există, lipsesc avizele
În urma unui calcul simplu, rezultă un timp de aşteptare de opt ore pe zi pentru şoferi. Ruta alternativă ar fi şoseaua Pipera- Tunari traversată şi ea de linia ferată care însă beneficiază, de anul trecut, de un pasaj suprateran. Abuteiaje se crează însă şi aici pentru că podul are patru benzi, câte două pe sens, dar se revarsă într-o şosea cu câte o bandă.
Adevărata rezolvare a problemei este construirea unui nou pasaj în zona Petricani. Primăria Voluntari are un astfel de plan, încă de acum trei ani de cînd a început construcţia pasajului Pip