Producătorul auto francez lansează modelul compact sportiv 308 GTi - de 200 de cai-putere - cu care intră inopinat pe teritoriul controlat de celebrul hot-hatch Volkswagen. Sursa: PEUGEOTSursa: PEUGEOTSursa: PEUGEOTSursa: PEUGEOTSursa: PEUGEOTSursa: PEUGEOT
1 /.
Peugeot reintră pe neaşteptate în segmentul compactelor sportive odată cu lansarea versiunii GTi a modelului 308, vesteşte cu mândrie patriotică site-ul francez "caradisiac.com".
Constructorul din Sochaux a publicat astăzi primele informaţii oficiale despre modelul care concurează cu Seat Leon FR, Honda Civic Type R, Ford Focus ST, Volvo C30 T5, Renault Megane RS şi, bineînţeles, cu celebrul Volkswagen Golf GTI.
Noul Peugeot 308 GTi are sub capotă motorul pe benzină de 1.6 litri care dezvoltă 200 de cai-putere, acelaşi care animă şi "TT"-ul francez botezat RCZ. Motorul este cuplat la o transmisie manuală cu 6+1 trepte.
Unitatea supraalimentată atinge puterea maximă la 5.500 rpm. Vârful de cuplu (275 Nm) este disponibil însă mult mai devreme, la numai 1.700 rpm.
308 GTi sprintează până la 100 km/h (cu start de pe loc) în 7,7 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 237 km/h.
Peugeot susţine că noul model are nevoie de doar 6,9 litri de carburant pentru a parcurge o sută de kilometri în regim mixt (9,2 l/100 km - consum urban, respectiv 5,5 l/100 km - extraurban). Compactul sportiv francez emite 159 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Peugeot 308 GTi va debuta comercial luna viitoare, în Franţa, la un preţ de 26.900 de euro.