Daca anul trecut la vizionarea de presa a celor doua parti ale lui "Che", in pauza, jurnalistii au primit pachete cu mancare si apa, nu acelasi lucru s-a Carlos Foto: Cannes-Festival.com intamplat la singura proiectie a filmului pe care francezul Olivier Assayas l-a realizat despre teroristul Carlos/Ilici Ramirez Sanchez, proiectie-maraton de cinci ore si jumatate la care au luat parte atat realizatorii filmului cat si jurnalistii, inghetand nu la vederea crimelor celui mai mediatizat terorist din lume cat suportand frigul din Grand Theatre Lumiere.
In "Carlos", Olivier Assayas face ce si-ar fi dorit sa faca si Andrei Ujica cu "Autobiografia lui Nicolae Ceausescu", numai ca cineastul roman nu dorea o productie pentru micul ecran. Filmul lui Assayas, care totalizeaza cinci ore si jumatate, e format de fapt din trei parti, si e gandit special pentru micul ecran. Pentru ca e atat de lung, singura varianta pentru selectionerii Festivalului de la Cannes a fost sa-l programeze intr-o unica proiectie in Selectia Oficiala hors competition.
Imagini din "Carlos":
Aluziile la Che Guevara de la inceputul filmului nu sunt intamplatoare. Filmul e o combinatie de "Che" (prin amplitudine si "elan revolutionar"), "Munich"-ul lui Steven Spielberg si, mai ales, "Complexul Baader Meinhof" al lui Uli Edel. Extrem de atent documentat si de fidel realitatii (acolo unde se stie adevarul), filmul il preia pe Ilici Ramirez Sanchez din momentul in care e pe cale sa devina Carlos, vedeta mediatica, si il duce pe parcursul a 20 de ani. Fiecare capitol e precedat de indicatii referitoare la locul si data evenimentului, si fiecare figura noua ne e prezentata suprapunandu-i-se numele peste silueta.
Filmul va face o foarte buna figura pe micul ecran, pentru ca nivelul, amplitudinea, eforturile materiale, umane si, in final, ambitiile sale sun