Cea mai utilizata metoda de colaborare in mediul corporatist este e-mailul, desi mai multe companii recunosc patrunderea semnificativa a utilizarii retelelor sociale, arata un studiu recent al companiei Cisco.
Desi este metoda de colaborare preferata in majoritatea companiilor, utilizatorii se plang de primirea a prea multe emailuri irelevante (40%) si lipsa de colaborare in timp real (32%) si le displace capacitatea limitata de stocare (25%) si ca volumele mari de mesaje sunt primite fara a fi structurate (21%).
Pe langa email, in cadrul companiilor mai sunt folosite spatiile partajate (66%), apelurile de voce si videoconferinte (66%), conferinte web (55%), conferinte video (35%), mesageria instant (34%) si retele sociale (17%).
Aproximativ 75% dintre organizatiile din mediul corporatist utilizeaza instrumentele mediilor de retele sociale destinate consumatorilor, in timp ce aproximativ 50% folosesc extensiv microblogurile.
Potrivit studiului Cisco la care au participat companii medii si mari, folosirea retelelor sociale a devenit o componenta importanta in marketing, comunicatii, relatii interumane si departamente de relatii cu clientii. Departamentele de marketing ale companiilor folosesc retelele sociale pentru o interactiune mai complexa, cum ar fi comunicarea de tip "conversatie" si nu "transmisie", cum era pana acum.
IMM-urile folosesc retelele sociale pentru a castiga clienti, fiind o oportunitate de dezvoltare si pentru companiile mici. De asemenea, companiile planuiesc sa introduca tehnologii de colaborare de tip business, astfel retelele de colaborare vor fi pentru companii ceea ce retelele sociale sunt pentru consumatori.
Mai mult de jumatate (52%) dintre managerii care au participat la studiu sustin ca au implementat politici care interzic aplicatiile sociale. De asemenea, jumatate (50%) dintre angajati au recu