Francezii au dezvoltat de la o vreme încoace o adevărată manie în a-şi face maşinile cât mai nemţeşti cu putinţă - până într-acolo încât unele modele şi-au pierdut personalitatea, fiind un fel de pastişe nereuşite ale liderilor teutoni.
Atuuri: confort şi dotări superioare
Renault ar fi putut cădea în această capcană cu cel mai important model al său destinat unor est-europeni pasionaţi de maşini nemţeşti. Din fericire, cel puţin cu Fluence, au reuşit să-şi păstreze coerenţa punând accent pe atuurile proprii: confort, spaţiu şi dotări superioare la preţ mic. Dar şi păstrând problemele specific franţuzeşti.
Fluence: moale în oraş, ferm pe şosea
Fluence înlocuieşte vechiul Mégane Sedan în gama Renault, fiind mai lung, mai lat şi mai înalt decât acesta. De fapt, e în topul clasei în privinţa dimensiunilor şi a spaţiului interior, dovedind că francezii au înţeles obsesiile ancestrale ale esticilor în privinţa mărimii maşinii lor. Portbagajul are gura de încărcare mai mare şi poate adăposti o familie în caz de alertă nucleară. Totuşi, designul are coerenţă, din lateral şi spate maşina având un aer premium, spre deosebire de generaţia precedentă.
Fluence rămâne totuşi adeptul soluţiilor simple, inferioare concurenţei: puntea spate nu este multilink, ştergătoarele nu sunt Aero, iar motorizările sunt aceleaşi de pe vechea generaţie, doar aduse la zi. Motorul de 1.5 litri dCi are acum 110 CP în varianta Euro 5, fiind cuplat cu o cutie de viteze în 6 trepte. Aceasta favorizează economia de carburant în primele două viteze şi dă drumul motorului să se afirme abia după ce treci de 2000 rpm, cu o zonă în jurul celor 3000 de turaţii. 0-100km/h se fac în 11 secunde. Fluence 1.5 este domol şi moale până în 40km/h, dar explodează cu nerv deasupra acestei limite. Pe autostradă vei rula în siguranţă, pentru că suspensiile sunt mai ferme şi absorb mai bine