Ursus Breweries, liderul pietei locale a berii, a inregistrat in anul fiscal trecut o scadere cu 13% a vanzarilor in volum, insa cresterea cu 9% a preturilor in aceeasi perioada a mentinut businessul producatorului de bere aproximativ la acelasi nivel cu 2008, potrivit estimarilor ZF.
Reprezentantii Ursus Breweries, companie care produce marcile Timisoreana si Ursus, nu au comunicat valoarea vanzarilor, dar potrivit estimarilor ZF, cifra de afaceri a companiei variaza intre 280 si 320 de milioane de euro.
Producatorul Ursus si Timisoreana a vandut in anul fiscal trecut (aprilie 2009-martie 2010) 5,1 milioane de hectolitri de bere, in timp ce cota de piata a companiei a ajuns la 32%, potrivit propriilor informatii. Unul dintre brandurile din portofoliul subsidiarei locale Ursus Breweries care a castigat cota de piata in 2009 a fost Timisoreana, cel mai vandut brand local de bere, potrivit reprezentantilor companiei, care nu au furnizat insa date despre valoarea vanzarilor acestui brand.
Pe fondul diminuarii volumelor vandute, dar si ca urmare a investitiilor realizate in anul 2008, de cateva zeci de milioane de euro, Ursus Breweries a finalizat anul trecut cu o scadere a profitului operational (EBITDA). Reprezentantii companiei nu au dezvaluit insa valoarea profitului operational.
"Traim timpuri interesante in piata romana a berii, deoarece acest an fiscal care tocmai s-a incheiat marcheaza limita intre cresteri fara precedent si scaderi fara precedent. Personal, nu vad o revenire a pietei in viitorul apropiat, deoarece criza economica inca nu s-a incheiat pe plan local", a declarat Andrei Haret, presedintele interimar al Ursus Breweries.
Haret este primul manager roman desemnat sa conduca o subsidiara a SABMiller, el urmand sa devina director general al Dreher Breweries din Ungaria in aproximativ o luna.
Filiala locala a SABMiller a