Utilizarea unei maşini noi şi cu consum mai mic ne poate face să economisim anual câteva sute de lei la pompa de carburanţi. Lipsa de autostrăzi din România ne creşte însă costurile. Sursa: ARHIVA EVZ
Preţul carburanţilor a crescut la cote-record de la începutul anului. Practic, nu trece o săptămână fără să se anunţe o nouă scumpire la pompă. În aceste condiţii, alegerea unei maşini care nu consumă mult, dar şi adoptarea unui stil de condus care să ducă la un consum cât mai mic de carburant devin obligatorii.
Aşadar, una dintre primele întrebări pe care ar trebui să ni le punem atunci când ne alegem o maşină trebuie să fie: „Cât consumă?”.
De altfel, presiunea tot mai mare pe şoferi, cauzată de scumpirea carburanţilor, se vede în vânzările auto, preferinţele îndreptându- se tot mai mult către autoturismele mici, cu un consum mai redus.
Maşina veche, „energofagă”
„Oamenii au început să-şi pună problema costurilor de exploatare a maşinii şi să se interseze cât consumă. În viitor, clienţii români se vor îndrepta indubitabil către maşinile de capacităţi mici şi consum în consecinţă”, ne-a declarat Constantin Stroe, vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Din lipsă de bani sau alte motive, mulţi preferă să-şi ia o maşină second-hand. Nu trebuie însă ignorat că motorul, cu cât este mai vechi, cu atât va consuma mai mult carburant, fără a mai menţiona costul pieselor de schimb.
Potrivit lui Stroe, după 80.000-100.000 de kilometri parcurşi, consumul de carburant al maşinii la suta de kilometri poate fi deja mai mare cu până la 10%. „Înfundarea unui filtru de aer, un sistem de frânare care nu mai funcţionează ca în caietul de sarcini, de pildă, cresc consumul de carburant”, a adăugat vicepreşedintele APIA.
În afară de starea sau capacitatea m