Autoritatea de reglementare in comunicatii, institutia care face regulile si supravegheaza companiile de pe o piata de peste patru miliarde de euro pe an, a cheltuit anul trecut 13 mil. euro pe salariile a aproape 700 de oameni si 8,2 mil. euro pe achizitii. A cumparat cele mai fine vopsele, servetele si pixuri, dar n-a cheltuit pe produse si servicii 17 mil. euro, cat ar fi avut voie. A mai achizitionat cinci masini, desi mai avea 183, dar, spre deosebire de unele ministere, nu a platit niciun leu pentru avocati, desi a avut razboaie cu gigantii telecom. Fara reguli la nivelul intregii administratii, milioanele de euro distribuite prin sute de mici licitatii ale ANCOM par eficiente privite individual, insa nu fac altceva decat sa intretina un imens sistem ineficient.
Lista de achizitii pe anul 2009 a Autoritatii de reglementare in comunicatii (ANCOM), institutia care elaboreaza regulile pe piata de comunicatii si raspunde de controlul operatorilor de pe profil, este un exemplu perfect - in valoare de 8,2 mil. euro, al ineficientei care macina statul roman.
Cumparaturile ANCOM pe anul trecut includ cele mai diferite si variate produse: de la piele de caprioara (cinci bucati), coturi de gaz, trafaleti, superglet si vopsea lavabila, pana la odorizant auto, de camera, detergent, servetele in Z, analizoare de spectru, dar si masini si anvelope. Pe inventarul ANCOM au intrat de altfel si "personaje" din reclame (unul este Mr. Proper - 150 de bucati la 7,4 lei bucata), dar si Domestos, Pronto sau Clin. Anvelope Good Year si Dunlop au sfidat de asemenea criza in 2009, trecand din depozitele importatorilor pe unele dintre cele 188 de masini ale ANCOM - 10 marci diferite, repartizate in functie de mai multe criterii. Masini Dacia si Daewoo pentru control si inspectii. Volkswagen, Skoda, Opel (8% din total) pentru "conducere", autospeciale Mercedes, Volks