Volumul de bere vândut de SABMiller în România a scăzut cu 10%, în anul financiar 2009-2010, excluzând transferurile din interiorul grupului, la 5,1 milioane de hectolitri, deşi cota de piaţă a crescut, cu patru procente, la 32%, fiind liderul pieţei, se arată în raportul financiar al producătorului de bere.
Potrivit sursei citate, volumele de bere comercializate în România au înregistrat o scădere organică de 13% în anul financiar 2009-2010, pe o piaţă în declin cu 24%.
"Am ocupat poziţia de lider de piaţă cu o îmbunătăţire a cotei la 32%. Segmentul mediu a continuat să se dezvolte, în detrimentul mărcilor premium şi economy. Cel mai mare brand al nostru, Timişoreana, a continuat să înregistreze performanţe solide, cu o creştere cantitativă a vânzărilor de 2%", potrivit raportului.
Venitul pe hectolitru a urcat cu 9%, având în vedere un curs de schimb valutar constant, cu toate că profitul înainte de dobânzi, taxe şi apreciere (EBITDA) a scăzut.
SABMiller notează că pe parcursul anului şi-a întărit prezenţa pe segmentul economy prin achiziţia operaţiunilor Bere Azuga.
Grupul a achiziţionat 70,56% din acţiunile Bere Azuga în aprilie 2009, ajungând să deţină întregul capital al companiei în martie 2010. Operaţiunile de producere a berii au fost transferate principalei afaceri din România a grupului, Ursus Breweries.
Veniturile SABMiller, la nivel de grup, au crescut cu 4%, la 26,3 miliarde de dolari, în timp ce EBITDA s-a majorat cu 6%, la 4,38 de miliarde de dolari.
Cantitatea de bere vândută s-a situat la 231 milioane de hectolitri, în termeni organici, asemănătoare celei din anul financiar încheiat în martie 2009.
Volumul de bere vândut de SABMiller în România a scăzut cu 10%, în anul financiar 2009-2010, excluzând transferurile din interiorul grupului, la 5,1 milioane de hectolitri, deşi cota de piaţă a