* FC Bayern München sau FC Internazionale Milano au şansa să obţină 120 milioane de Euro dacă vor câştiga finala Champions League
Finala UEFA Champions League va găzdui, sâmbătă seara, confruntarea a două dintre cele mai mari cluburi sportive din lume pentru un premiu ce valorează peste 120 milioane de euro, conform unui studiu comandat de MasterCard. Studiul, realizat în numele sponsorului oficial al UEFA Champions League, arătă, totodată, că meciul valorează peste 351,5 milioane de euro.
Studiul MasterCard Heart of Sports Commerce a estimat creşteri la toate nivelele finalei UEFA Champions League 2010 în comparaţie cu finala de anul trecut, demonstrând că fotbalul, ca afacere, rămâne pe un trend ascendent pe tot continentul. Aceste creşteri sunt cu atât mai importante, cu cât niciunul dintre cluburile sportive din Anglia sau Spania, cunoscute drept cele mai puternice cluburi din fotbalul european, nu participă la finală, pentru prima dată ân cinci ani.
Studiul MasterCard, coordonat de profesorul Simon Chadwick, unul dintre cei mai importanţi experţi de business pe probleme de sport, estimează că Madrid, capitala Spaniei, va beneficia de un câştig de 50 milioane de euro, în timp ce, chiar şi clubul de fotbal învins va câştiga peste 70 milioane de euro din acest eveniment.
Profesorul Simion Chadwick, consilier MasterCard spune: "Valoarea finalei UEFA Champions League 2010 va depăşi toate recordurile înregistrate anterior, oferind astfel şansa FC Bayern München sau FC Internazionale Milano să obţină peste 120 milioane de euro dacă vor câştiga cea mai mare competiţie europeană. Este clar că fotbalul prosperă chiar dacă niciun club din Anglia sau Spania nu participă în finală, pentru prima dată în cinci ani. Finala din 2010 a UEFA Champions League va deveni un pionier în ceea ce priveşte impactul economic important."
* Câştigul obţinut de c